Israels versjon Rett til landet
Jødenes eneste alternativ
De israelske forsvarsstyrkene
Israelsk politikk Jerusalem
Når Israel fordømmes... Kart
Stjal jødene arabernes land?
Minoriteter i den arabiske verden
Kjøp israelske varer!

Neste krig Arabernes "fred"
Terrorkrigen mot Israel og jødene
Islam, Israel og jødene
Israel og FN Antisemittisme
Opplæring i hat og rasisme
Oslo - fred eller krig?
Iran Syria Libanon Egypt
Hizbollah Hamas Fatah
Vestbredden Gaza-stripen PA
Golan-høydene Jordan
Norge Europa USA Asia
Boikott av Israel - dumt og umoralsk

Porten Forum Index Porten
Debattforumet p� www.miff.no

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

Israel-vennlig vestlig presse, et problem?

Post new topic   Reply to topic    Porten Forum Index -> Israel og Midtøsten
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fantomet

PostPosted: Sun 05. Feb 2012 3:31 pm    Post subject: Israel-vennlig vestlig presse, et problem? Reply with quote

At selv BBC sensurerer teksten i en sang som inneholder ordene "Free Palestine" sier oss litt om vestlig presse.

Hva sier det oss?

1 - At MIFF og israelvennene har rett i at vestlig media er pro-palestinsk?

2 - At vestlig media er pro-israelsk?

Her er riktignok ikke en altomfattende analyse, men siden BBC regnes som en av de ledende i redelig journalistikk, upartiskhet, balansert, nøytral, så er det god grunn til å konkludere at majoriteten av vestlig presse er pro-israelsk når det viser seg at BBC er så krystallklart pro-israelsk. Eller?

Er det et problem at pro-palestinske ytringer sensureres og ignoreres?

Er det demokratisk?

Er det nødvendig for å forhindre at Israel mister all sympati og (falsk) legitimitet?

Quote:
Appearing on the popular Charlie Sloth Hip Hop M1X last February, the artist Mic Righteous performed a rap which included the lyrics: “I can scream Free Palestine for my pride/still pray for peace.”

BBC producers replaced the word ‘Palestine’ with the sound of breaking glass and this is the version that was aired and which can be seen on a video on the BBC website (the censorship occurs at 2:59)

: “The BBC’s bias towards Israel is consistent, relentless and has been clearly documented by the Glasgow Media Group in Bad News from Israel and More Bad News from Israel. One small example: when Palestine was admitted to UNESCO, Radio 5 Live’s news bulletin in the afternoon had one interviewee to comment. Guess what? It was an Israeli. No Palestinian was allowed to speak. In general, the Palestinian voice is not heard.”

The absence of the Palestinian voice from the BBC’s considerable output is glaring. Even more so when compared to the frequency with which Israeli government ministers, opposition leaders and spokespersons are invited to air their views.

Who benefits from the erasing of Palestine from our news reports? The same people who benefit from the BBC’s complete failure to place news events from the occupied territories in the context of occupation, blockade, house demolitions, land theft, arbitrary arrest and trial of civilians, including children, in military courts, the destruction of farmland and olive groves by settlers, air and land attacks and much more. The same people who benefit when the BBC consistently invites Israeli spokespeople onto its programs to voice their fears for Israeli security, without mentioning the daily terror of the Palestinians under occupation.

The result is coverage which is incomplete and misinformed at best and complicit in an illegal occupation at worst. Frighteningly, it is produced and broadcast by a media organization which commands the lion’s share of the audience in the UK and has a worldwide reach.

http://electronicintifada.net/content/california-professor-under-attack-opposing-study-israel-scheme/10859?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+electronicIntifada+%28Electronic+Intifada%29

View user's profile Send private message
Landsverk

PostPosted: Tue 07. Feb 2012 10:44 am    Post subject: Reply with quote

Er det et problem at pro-palestinske ytringer sensureres og ignoreres? spør Fantomtet ( - og svarer ja?) og går inn for akademisk boikott av Israel slik at proisraelske ytringer kan ignoreres?

Er det et problem at Fantomets ytringer sensureres?
Er det et problem at Fantomets ytringer stort sett ignoreres?
Er det et problem at proisraelske ytringer er vanskelig å få inn på propalestinske nettsider?
Fantomet

PostPosted: Tue 07. Feb 2012 3:15 pm    Post subject: Reply with quote

Landsverk wrote:
..går inn for akademisk boikott av Israel slik at proisraelske ytringer kan ignoreres?

Litt samrøre av begrepene boikott og ytring der Landsverk?

Det er et ubestridelig faktum at media i alle år har vært lite balansert og objektiv - til fordel for Israel.

Og det er et faktum at det er slik fremdeles selv om ekstremistiske israelvenner desperat hyler ut påstander om det motsatte.

Hver gang Israel går igang med å myrde palestinske barn, ødelegge skoler, butikker, kraftstasjoner, infrastrukturen - slik nazistene gjorde for å kvele jødene..

..igangsettes avledningskampanjer i media der det hyles opp om mer atisemittisme i Europa (europeisk presse er mindre pro-israel-lydig enn USA), om jødehatets histporie i Europa osv..

..gjerne i kombinasjon med at journalister nektes innreise til Gaza for å slik hindre fakta om israels grusomheter å nå ut.

Israelsupport = løgnsupport.
falafel

PostPosted: Tue 07. Feb 2012 4:06 pm    Post subject: Reply with quote

"Det er et ubestridelig faktum at media i alle år har vært lite balansert og objektiv - til fordel for Israel"

Dette må du dokumentere, fantomet.

Hvis det er et "ubestidelig faktum", så skulle vel ikke det være så vanskelig?
(og ikke kom med noe fra wikipedia)
Back to top
Landsverk

PostPosted: Wed 08. Feb 2012 10:18 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Landsverk wrote:
..går inn for akademisk boikott av Israel slik at proisraelske ytringer kan ignoreres?

Litt samrøre av begrepene boikott og ytring der Landsverk?

Hvis dette er samrøre, så kan vel MIFF boikotte Fantomet uten at han klager på at han ikke får komme med antiisraelske ytringer? Eller vil det i dette tilfellet være sammenheng mellom boikott og sensur? Eller er det slik at israelere boikottes, men de antiisraelske sensureres?

Resten av fantominnlegget kan jeg med et raskt blikk slå fast at jeg lest dusinvis av ganger før.
atle

PostPosted: Thu 09. Feb 2012 1:21 am    Post subject: Reply with quote

jeg tror faktisk at fantomet har sitt på det tørre her, iforhold til balansert dekning av midtøstenkonflikten og spørsmålet om den er nøytral eller pro israel eller palestina....kommer tilbake til saken etterhvert
Back to top
atle

PostPosted: Thu 16. Feb 2012 2:32 am    Post subject: Reply with quote

Etter det jeg kan se av forskning på området som gjelder vestlig dekning av Palestina/israelkonflikten, (med forbehold om at endel av undersøkelsene er noen år gamle) , har fantomet ganske rett når det gjelder at medias dekning i all hovedsak er proisraelsk.

Og jeg snakker da om dekning i vestlige verden. Ser vi på dekningen i USA, er dette VELDIG tydelig. Her hjemme på bjerget, kan det se ut som om dekningen er mere balansert, og til tider på den propalestinske siden.

I korte trekk kan man si at "døde israelere har et navn og en identitet i media, mens døde palestinere, vel..er døde palestinere"

Når man ser dekning fra døde palestineres begravelser, er det bilder av opprørske , sinte mennesker, mens israelske begravelser uttrykker sorg og sjokk.

I en rapport fra Arab media watch fra 2009, hvor de hadde sett på britiske medier sin dekning av konflikten, hadde den israelske ambassadøren blitt sitert/intervjuet førti ganger, mens den palestinske ambassadøren kun var sitert to.

Listen er mye lenger, og er ikke vanskelig å finne dokumentasjon på hvis en graver litt
Back to top
falafel

PostPosted: Thu 16. Feb 2012 9:36 pm    Post subject: Reply with quote

Atle, her synes jeg du er på litt tynn is. Kan du vise til noen kilder? (forskning på området som du snakker om)

Du viser til Arab media watch. Sharif Hikmat Nashashibi som startet amw er født i kuwait av en far som er "palestinsk/libanesisk/jordansk" og mor som er "syrisk/irakisk" (ifølge fantomets sannhetsvitne, wikipedia). (Der klarte vi altså å nevne ganske mange av israels "erkefiender" i en setning.)
Amw er langt fra objektiv (du vil finne mye av deres stoff på sider som feks "the electronic intifada") Men uansett : at den israelske ambassadøren har blitt sitert/intervjuet mer enn "den palestinske ambassadøren", så sier det ABSOLUTT INGENTING om hvor balansert/ubalansert dekningen av konflikten er.

Det som betyr noe er vinkling, og HVA som blir formidlet.

Hvor mange døde israelere får bildet sitt i norske medier?
Døde palestinere blir avbildet.

Jeg legger merke til at norske medier svært ofte har overskrifter som "israel bomber mål i Gaza" - og først på slutten av artikkelen er det nevnt at bombingen var svar på rakettangrep mot israel e.l.
Mediene vet jo at mange som ikke er veldig opptatt av konflikten kun leser overskriftene. Dette er med på å skape en negativ holdning mot israel.

Se også forskjellige poster her i forumet med navn som "medienes vinkling" o.l.

Det man kan kalle positive nyheter fra Israel blir sjelden skrevet om i norske medier. Og ja, det finnes mye positivt å skrive om også når det gjelder forholdet mellom israel/arabere.
Back to top
Fantomet

PostPosted: Fri 17. Feb 2012 2:33 pm    Post subject: Reply with quote

falafel wrote:

Det som betyr noe er vinkling, og HVA som blir formidlet.

Hvor mange døde israelere får bildet sitt i norske medier?
Døde palestinere blir avbildet.

Merkelig framstilling. Det er jo få israelere som blir drept, og omtrent samtlige får bilder og mye omtale. Mens palestinere blir drept nesten daglig uten at det blir bilder ogeller omtale, knapt en notis. Slik som forleden dag når israel bombet igjen og myrdet sivile som vanlig.. knapt nevnt noe sted.

Hva med litt virkelighetsorientering herr falafeil?
falafel

PostPosted: Sat 18. Feb 2012 5:40 pm    Post subject: Reply with quote

Fanthomas - hvor er bildene av skadde/døde jøder - både voksne og barn?

Din fremstilling er utrolig virkelighetsfjern.

"Det er så få skadde/drepte jøder, men avisene er fulle av bilder av dem"!!
Back to top
atle

PostPosted: Sat 18. Feb 2012 9:00 pm    Post subject: Reply with quote

"Det er så få skadde/drepte jøder, men avisene er fulle av bilder av dem" ??? Shocked

jeg må si du er kreativ i sitatbruken din falafel...

Avisene er ikke fulle av bilder av drepte skadde israelere, nettopp fordi antallet er lite, men NÅR sivile blir drept, enten det er terrorhandlinger begått av palestinere eller israel, er dekningen av israelske drepte/skadde sivile av et helt annet kaliber enn dekningen av palestinske ofre. Det er kun unntaksvis at identiteten til palestinske ofre kommer frem i media, i motsetning til sivile israelske ofre. Jeg tror egentlig du skjønte at det var det fantomet mente.
Back to top
falafel

PostPosted: Sun 19. Feb 2012 9:53 am    Post subject: Reply with quote

"Det er jo få israelere som blir drept, og omtrent samtlige får bilder og mye omtale. Mens palestinere blir drept nesten daglig uten at det blir bilder ogeller omtale, knapt en notis"

Les hva fantomet skriver, Atle.

Hvordan er min sitatbruk kreativ? (det var da heller ikke direkte sitat, men et sammendrag av hva han, og tydeligvis du, mener)

MEN, øverst i denne posten finner du direkte sitat fra fantomet.

Så tilbake til det saken dreier seg om. Hvor er alle bildene av jødiske terrorofre i norske medier?
Back to top
Fantomet

PostPosted: Tue 21. Feb 2012 2:07 pm    Post subject: Reply with quote

fantomet wrote:
"Det er jo få israelere som blir drept, og omtrent samtlige får bilder og mye omtale. Mens palestinere blir drept nesten daglig uten at det blir bilder ogeller omtale, knapt en notis"

falafel wrote:

"Det er så få skadde/drepte jøder, men avisene er fulle av bilder av dem"!!

falafel wrote:

Hvordan er min sitatbruk kreativ? (det var da heller ikke direkte sitat, men et sammendrag av hva han, og tydeligvis du, mener)

Ja, du innrømmer det jo tilslutt. Siteringen er bevisst eller ubevisst forfalsket og forvrengt. Den påståtte "meningen" avslører vel mest den forvrengte virkelighetsoppfatningen til falafeil.

Følgende bør bemerkes. Igjen:
- Falafeil/israelvenner skiller ikke mellom jøder, sionister, og israelere.
- Falafeil/israelvenner overdriver inntil det absurde (godt illustrert av bruken av ordet "full").

Falafeil minner om MIFF som for noen uker siden hadde som førsteside-oppslag at en arabisk avis/nettside var FULL av antisemittisme (joda, jødehat-kortet er israelvenner desperate etter å utnytte.
- Jeg startet en tråd om MIFF-påstanden og oppfordet alle i debattforumet til å sjekke nettsiden for antisemittisme. Etter 3 uker hadde ingen av oss funnet antisemittisme på nettsiden som MIFF hevdet var FULL av antisemittisme.

Typisk pro-israel/sionisme/rasisme/kolonialisme løgn:
MIFF påstand: FULL av antisemittisme.
Fakta: INGEN antisemittisme.
...Falafeils forvrengninger er ganske analoge..

Det ser ut til at løgn og bedrag og stats-styrt propaganda er det eneste israelvennene har.

Er ikke det litt synd?
Landsverk

PostPosted: Tue 21. Feb 2012 5:07 pm    Post subject: Reply with quote

Israelvennlig presse er et problem for Fantomet, ser jeg.

Men å generalisere er ikke noe problem for Fantomet: “Det ser ut til at løgn og bedrag og stats-styrt propaganda er det eneste israelvennene har.”

NB: Israelvennene har også Fantomet (uten at det er noe særlig problem), som her er karakterisaert av Fantomet.
falafel

PostPosted: Tue 21. Feb 2012 7:31 pm    Post subject: Reply with quote

ser fantomet prøver å vri seg unna selve saken ved å flisespikke.

jeg har sagt (med det mener jeg selvfølgelig at jeg har skrevet) at det jeg skrev ikke var noe direkte sitat. Det er derfor ikke er forfalsket eller forvrenget sitat. (Jeg skrev etterpå et innlegg med direkte sitat- i tilfelle du ikke la merke til det.)

MEN, "min versjon" av det du skrev er en spissformulering av hva jeg mener du mente! Hvis jeg tar feil og du ikke mente at mediene gir mye mediedekning når en jøde drepes, så beklager jeg det. Men hva mente du da egentlig?

Og jeg beklager så meget at jeg kom til å skrive jøder. Det skal selvfølgelig være israelere. (jeg går ut fra at du også da regner med israelske arabere)

Så enda et forsøk på å komme tilbake til saken igjen : hvor er bildene av de døde ISRAELERNE?

Forøvrig kan jeg igjen si at en omfattende nettside på arabisk kan du ikke sjekke ved hjelp av google translate noen sekunder som du hevdet.
(jeg har ikke sjekket den)

Du har forøvrig ennå ikke dokumentert din påstand : "det er et ubestridelig faktum at media i alle år har vært lite balansert og objektiv - til fordel for israel"

Klarer fantomet å holde seg til saken?
klarer fantomet å dokumentere noen av påstandene sine?
klarer fantomet å skrive et innlegg som iallefall virker seriøst?

følg med følg med!
Back to top
falafel

PostPosted: Tue 21. Feb 2012 7:34 pm    Post subject: Reply with quote

å nei, jeg kom til å skrive "flisespikke" - regner nå med det blir en omfattende debatt om flisespikking og annet trearbeid..... Smile
Back to top
Fantomet

PostPosted: Wed 22. Feb 2012 11:08 am    Post subject: Reply with quote

falafel wrote:
ser fantomet prøver å vri seg unna selve saken ved å flisespikke.

jeg har sagt (med det mener jeg selvfølgelig at jeg har skrevet) at det jeg skrev ikke var noe direkte sitat. Det er derfor ikke er forfalsket eller forvrenget sitat. (Jeg skrev etterpå et innlegg med direkte sitat- i tilfelle du ikke la merke til det.)

Det ene stedet er det tydelig at du ikke siterer, som dette du skrev her:
"..overskrifter som "israel bomber mål i Gaza"..."

Men der du tilsynelatende siterer meg, er det ingen annen mulig tolkning enn at du siterer.

Vi som leser det du skriver kan jo ikke vite hva du tenker, og blir jo heretter nødt til å sjekke om du siterer eller ikke siterer hver gang du bruker sitat-tegnene.

Noe helt annet er det med demonstrativt "falske" sitater.
- f.eks å bevisst skifte ut enkelte ord i sitatet for å få frem hvor eventuelt forkastelig ytringen var - slik jeg har gjort flere ganger med israelvenners rasistiske ytringer ved å sette inn ordet jøde der muslimhaterne (israelvennene) benyttet ordet muslim.

Demonstrativ manipulasjon av sitater er greit syns jeg, for det viser om formuleringene holder i f.eks en rasisme-test.

Ofte faller de gjennom rasisme-testen disse muslimhatske israelvennenes formuleringer her på MIFF.

falafel wrote:

MEN, "min versjon" av det du skrev er en spissformulering av hva jeg mener du mente! Hvis jeg tar feil og du ikke mente at mediene gir mye mediedekning når en jøde drepes, så beklager jeg det. Men hva mente du da egentlig?

Det at dine vrangforestillinger, på diverse nivå, framstilles som min ytring er helt forkastelig.

F.eks. tenker jeg alltid på verdens 13 millioner jøder når det refereres til kun jøde/jøder i en tekst, slik du igjen gjør nå. Mens du/israelvennene har jøder på hjernen og tenker på jødene i Israel antar jeg.. eller jødene i Holocaust.. eller jødene i Norge.. vanskelig å si egentlig.. tror faktisk ikke dere vet helt selv..

falafel wrote:

Og jeg beklager så meget at jeg kom til å skrive jøder. Det skal selvfølgelig være israelere. (jeg går ut fra at du også da regner med israelske arabere)

Hva kan være årsaken til denne trangen til å skrive "jøder" slik at leseren ikke vet om dere mener verdens 13 millioner jøder, eller jøder i Israel, israelvenner, sionister, israelere, osv..?

Jeg spør fordi dere paradoksalt nok samtidig angriper den samme upresisheten hvis det for eksempel er et palestinsk barn i Gaza som anklager jødene for å ha drept sine foreldre i et flyangrep.

Kan du oppklare dette at dere som selv aldri skiller mellom jøder, israelere, sionister, ikke tolererer at et palestinsk barn i Gaza som akkurat har mistet sine foreldre eller søsken i TV-intervjuet anklager jødene for å være morderne?

Jeg har sett at dere på dette grunnlaget anklager arabere generelt for å være jødehatere.

Hva er så dere? I beste fall HYKLERE ?

falafel wrote:

Så enda et forsøk på å komme tilbake til saken igjen : hvor er bildene av de døde ISRAELERNE?

Min påstand er at mediadekningen av israelsk side er uforholdsvis mer av, enn av palestinsk side. Både når det gjelder dekning av ofrene, av myndighetenes legitimerende ytringer osv..

Situasjonen sees gjennom okkupantens og undertrykkerens briller.

Det var verre før, men er fremdeles ubalansert og partisk og diskriminerende - i favør av Israel.
Verst i USA.

Også var det du som løgnaktig vil ha det til at jeg mener media er FULL av stoff om dette, mens som sagt jeg mener det motsatte - media fokuserer for lite på konflikten mellom kolonisten/okkupanten/undertrykkeren Israel som med våpenmakt tok over Palestina, og de som ble jaget fra sine butikker, fabrikker, plantasjer, landsbyer og private hjem i Palestina - palestinerne.

falafel wrote:

Forøvrig kan jeg igjen si at en omfattende nettside på arabisk kan du ikke sjekke ved hjelp av google translate noen sekunder som du hevdet.
(jeg har ikke sjekket den)

Jo, fordi MIFF påstår nettsiden var FULL av antisemittisme.
Da holder det å kikke på en enkelt overskrift på den gjeldende nettsiden. Hvis den ikke er antisemittisk, så lyver MIFF.

Jeg brukte det samme antall minutter på på den aktuelle nettsiden som jeg bruker på MIFf en sjelden gang, nok til å pløye gjennom 10-15 overskrifter og et par artikler - fant ingen antisemittisme.

Gjentok med noen dagers mellomrom - ingen antisemittisme.

Konklusjon i og med NULL antisemittisme ble at MIFF sin påstand "FULL AV ANTISEMITTISME" var blank løgn! (igjen)

At du ikke vil bruke ett minutt kan ha flere årsaker:
- Regner med at MIFF lyver, men ønsker ikke å få det bekreftet.
- Ønsker å beskytte MIFF siitt tvilsomme rykte ved å avstå fra å oppsøke fakta som kan avsløre MIFF som løgner.
- Foretrekker å fornekte virkeligheten.
- Foretrekker å benekte virkeligheten (forutsetter at du sjekker fakta og likevel velger å benekte fakta).

Fornektelse, benektelse, og selvbedrag, er jo ikke akkurat noe nytt når det gjelder sionist-sympatisører, nazistsympatisører, sionister, nazister, kommunister, kommunist-sympatisører og lignende..

falafel wrote:

Du har forøvrig ennå ikke dokumentert din påstand : "det er et ubestridelig faktum at media i alle år har vært lite balansert og objektiv - til fordel for israel"

Siterer du? Eller dikter du opp sitatet igjen?

falafel wrote:

Klarer fantomet å holde seg til saken?
klarer fantomet å dokumentere noen av påstandene sine?
klarer fantomet å skrive et innlegg som iallefall virker seriøst?

følg med følg med!

Jeg var ivrig på å dokumentere helt til det ble tydelig at sionist-sypatisører fornekter og benekter f.eks. Nakba, Al Dura, israels forbrytelser og løgner generelt - slik nazi-sympatisører f.eks. benekter Holocaust tross allverdens dokumentasjon.

Siden har jeg valgt å dokumentere omtrent like sjelden som dere sionist-sympatisører dokumenterer..
Landsverk

PostPosted: Wed 22. Feb 2012 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Her holder det med å lese slutten og se at Fantomet enedelig har fått med seg nakba
Landsverk

PostPosted: Wed 22. Feb 2012 6:25 pm    Post subject: Reply with quote

Her holder det med å lese slutten og se at Fantomet enedelig har fått med seg nakba
Birgir

PostPosted: Wed 22. Feb 2012 8:09 pm    Post subject: Reply with quote

falafel skrev: "klarer fantomet å skrive et innlegg som iallefall virker seriøst?"

Det kan du være GANSKE sikker på IKKE kommer til å skje. Det sier jeg utifra ALT SØPPELET han har postet på MIFF sine debatter. Og ikke minst det siste søppelet han skrev over her.
Back to top
atle

PostPosted: Thu 23. Feb 2012 12:34 am    Post subject: Reply with quote

Jeg noterer meg at enkelte her har en tendens til omtrent konsekvent ta mannen isteden for ballen (for å bruke et fotballuttrykk)

Birgir kaster stein i glasshus så det singler etter når han anklager fantomet for å forsøple debatten

Så til saken: Falafel etterlyste dokumentasjon på at vestlig presse har et pro-israel bias,
http://www.gradethenews.org/pages/middleeast.htm
Denne gjennomgangen her skulle ettertrykkelig bekrefte dette.
Back to top
Birgir

PostPosted: Thu 23. Feb 2012 10:12 pm    Post subject: Reply with quote

Og hvor har du bevisene for at f(j)antomet IKKE forsøpler debattene?
Back to top
atle

PostPosted: Thu 23. Feb 2012 10:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært veldig ålreit om du birgir innimellom klarte å diskutere sak og ikke person...., jeg bare nevner det...
Back to top
Fantomet

PostPosted: Sat 25. Feb 2012 1:46 pm    Post subject: Reply with quote

Da ble det helt stille. Sak diskuteres tilsynelatende helst ikke..
Frykter de at saklig konstruktiv debatt kan lede til erkjennelser man ikke ønsker?
Ser nesten slik ut..

Fikk samme resultat nå nylig i en tråd der jeg ba forumet og MIFF sjekke linken til en nettside MIFF i en lengre publisering påsto var FULL av antisemittisme. På 3 uker hadde ingen "hatt tid" til å klikke på linken til nettsiden for med det raskt å konstatere om nettsiden var FULL eller ikke, av antisemittisme.
Jeg fant ikke noe antisemittisme etter 4 korte visitter på 3 uker (brukte ca 2 minutter hver gang). MIFF har ikke endret på sin artikkel der de hevder nettsiden er FULL av antisemittisme. Lurer på om de i det hele tatt har sett på nettsiden? Har de kostet på seg ett lite minutt på kildesjekk?
Ser ikke sånn ut akkurat..

3 dager nå, og uten en eneste kommentar til bare en enkelt link til dokumentasjonen om temaet..
Landsverk

PostPosted: Sun 26. Feb 2012 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Da ble det helt stille. Sak diskuteres tilsynelatende helst ikke..Frykter de at saklig konstruktiv debatt kan lede til erkjennelser man ikke ønsker? Ser nesten slik ut..
Fikk samme resultat nå nylig i en tråd der jeg ba forumet og MIFF sjekke linken til en nettside MIFF i en lengre publisering påsto var FULL av antisemittisme. På 3 uker hadde ingen "hatt tid" til å klikke på linken til nettsiden for med det raskt å konstatere om nettsiden var FULL eller ikke, av antisemittisme.
At ingen svarer deg, betyr ikke at de ikke har sjekket på linken til nettsiden. Hvorvidt de har gjort det, vet jeg ikke noe om, og overlater til deg å trekke en forhastet konklusjon.
Jeg frykter ikke saklig og konstruktiv debatt, men jeg har erfart at slik debatt ikke kan føres ned deg. Det samme tror jeg svært mange mener, så derfor gidder de antagelig ikke svare på dine innspill. Så du får fortsette å skrive med deg selv som ivrig leser.
Fantomet

PostPosted: Sun 26. Feb 2012 4:03 am    Post subject: Reply with quote

atle, tror ikke du får noe svar fra Landsverk&Co gitt!

Legger til atle's utmerkede kilde-referanse at Glasgow University Media Group (som nevnt såvidt i første innlegget) nylig har levert den kanskje mest omfattende studien av europeisk media's dekning. Oppdatert til det grusomme angrepet på befolkningen i Gaza, Gaza-krigen i 2008/2009/2010, og det feige brutale angrepet på den ubevæpnede internasjonale nødhjelpskonvoien. Fant ikke utskrift/kopi av boken på internett, men her er en presentasjon hvor Israels massive propagandamaskineri i 2008/2009/2010 karakteriseres som den kanskje mest sofistikerte propagandaen verden har sett - i presentasjonen fortelles det hvordan Israel ett år før angrepet på Gaza forberedte mediestrategien:
http://www.youtube.com/watch?v=wx7NaQsvUnE
Fantomet

PostPosted: Mon 27. Feb 2012 5:06 pm    Post subject: Reply with quote

Landsverk wrote:
.. derfor gidder de antagelig ikke svare på dine innspill.

Helt greit, men trodde dere svarte på andre sine innlegg da.. i det minste.

Gitt opp å forsvare israelsk propaganda omsider, tross hjemmebane (MIFF-forum)?
falafel

PostPosted: Mon 27. Feb 2012 10:27 pm    Post subject: Reply with quote

Observerer at fantomet driver på med sitt vanlige vas, og ikke klarer å dokumentere det han selv sier er "et ubestridelig faktum" (Det var sitat)

"et ubestidelig faktum" bør vel være enkelt å dokumentere?

Ser Atle også sliter med å hjelpe fantomet.

Linken til gradethenews som atle mener ettertrykkelig bekrefter at vestlig presse har et pro-israel bias overbeviser ikke meg. Den undersøkelsen (som fantomet stempler som utmerket) kan vel ikke sies å være så omfattende da den er basert på 1 lokalavis (Mercury News) - samt en generell kikk på nyhetsoverskrifter fra AP. (som ikke sier noe om hvordan redaktører former sakene som rapporteres fra AP eller hvor de plasseres i mediene)
På slutten av denne "studien", så linkes det også til en gruppe som ved å studere SAMME avis konkluderte med motsatt resultat.
Konklusjonen her er vel at både atle og fantomet bør ta seg til å lese på hva de linker til. (Her har vel fantomet brukt de vanlige par minuttene med google translate?)

Kan også nevne at glasgow university media group som fantomet nevner (uten å kunne linke noe) er i beste fall en meget omstridt gruppe.

(Gruppens "research director", Greg Philo, har feks skrevet artikler i avisen "the guardian", en avis som ofte beskyldes for å være anti-israel.)

Shaun Best (university of Manchester/Nottingham Trent university) har studert gruppen og konkluderer bla med : " The Glasgow Media Group do not pose interesting questions because they have their answers in advance. Greg Philo has no concept of ideology. Ideology is merely news and views that he disagrees with."
Back to top
Fantomet

PostPosted: Tue 10. Apr 2012 2:47 pm    Post subject: Reply with quote

falafel wrote:
Observerer at fantomet driver på med sitt vanlige vas, og ikke klarer å dokumentere ..

Jeg har altså linket til forskning og studier denne gangen som så mange ganger før.

Til forskjell fra deg som igjen kommer med påstander uten en eneste link.

Helen Thomas ble sagt opp straks etter å ha blitt lure-intervjuet av en rabbi-utkledd sionist med hemmelig videokamera:
http://www.youtube.com/watch?v=2M1Qo83CoGU

http://www.youtube.com/watch?v=4Vkq0cWP8ho

http://www.youtube.com/watch?v=4Z_dcD5ebPQ&feature=relmfu

Sier dette noe om medias israelvennlighet? Tror nok det ja.

Ytringsfriheten gjelder tydeligvis ikke hvis israel kritiseres. Slike ytringer får alvorlige følger for personen.
Landsverk

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 3:15 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ytringsfriheten gjelder tydeligvis ikke hvis israel kritiseres. Slike ytringer får alvorlige følger for personen.

Stakkars Fantomet
Fantomet

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 5:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ikke stakkars Fantomet, men stakkars Helen Thomas.. Men de virkelige stakkarene er jo disse som ikke har annet middel enn løgn og sensur - vi snakker ikke om Stalin og Hitler da, men virkeligheten i Israel, USA, og dels i EU.

Bortsett fra dine obligatoriske usakligheter, så har du vel ikke noe mer å bidra med..?
grabb

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 10:23 pm    Post subject: Reply with quote

[quote="Fantomet] Men de virkelige stakkarene er jo disse som ikke har annet middel enn løgn og sensur - vi snakker ikke om Stalin og Hitler da, men virkeligheten i Israel, USA, og dels i EU.
..?[/quote]
Du glemte sikkert EØS, Norge og media her har jo opparbeidet seg et rykte for balansere noe sjeivt.

Mvh
Grabb
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Porten Forum Index -> Israel og Midtøsten All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Debattforumet Porten eies av organisasjonen Med Israel for fred.
Gjennom saklig og allsidig informasjon om Midtøsten-konflikten, det jødiske folk og Israels historie,
ønsker MIFF å skape en større sympati for Israel og det jødiske folk.
MIFFs nettsted Porten til Midtøsten er Nordens største pro-israelske nettsted.