Israels versjon Rett til landet
Jødenes eneste alternativ
De israelske forsvarsstyrkene
Israelsk politikk Jerusalem
Når Israel fordømmes... Kart
Stjal jødene arabernes land?
Minoriteter i den arabiske verden
Kjøp israelske varer!

Neste krig Arabernes "fred"
Terrorkrigen mot Israel og jødene
Islam, Israel og jødene
Israel og FN Antisemittisme
Opplæring i hat og rasisme
Oslo - fred eller krig?
Iran Syria Libanon Egypt
Hizbollah Hamas Fatah
Vestbredden Gaza-stripen PA
Golan-høydene Jordan
Norge Europa USA Asia
Boikott av Israel - dumt og umoralsk

Porten Forum Index Porten
Debattforumet på www.miff.no

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 

MIFF lyver om nettsiden til det muslimske brorskap?

Post new topic   Reply to topic    Porten Forum Index -> Israel og Midtøsten
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Fantomet

PostPosted: Fri 27. Jan 2012 10:03 am    Post subject: MIFF lyver om nettsiden til det muslimske brorskap? Reply with quote

Quote:
Det muslimske brorskapets nettside er full av antisemittisme
http://www.miff.no/Egypt/2012/01/26Detmuslimskebrorskapetsnettsideerfullavantisemittisme.htm

Er det sannheten, eller propagandaløgn fra MIFF igjen?

Etter å ha kikket på siden gjennom google oversetteren kan man bare fastslå at MIFF igjen lyver.
- den oversatte forsiden inneholder ingenting rasistisk eller spekulativt - den er med andre ord langt mindre rasistisk og løgnaktig enn MIFF MIFF vil ha det til, faktism langt mindre rasistisk og løgnaktig enn MIFF sin nettside.

Allerede med overskriften fremstår MIFF som tendensiøs og useriøs med den absurde overdrivelsen "full av antisemittisme".
- som om det var en nettside av og for nynazister!

Minst like god grunn til skepsis er det at MIFF sin kilde er MEMRI - en MOSSAD sponset sionistisk propaganda/kampanje-organisasjon hvor omtrent samtlige i ledelsen er ansatte eller tidligere ansatte i Mossad og dessuten personlig er involvert i å kolonisere arabiske områder.

Et domenesøk avslører forøvrig at nettsiden er registrert i USA og av eiere i USA, dessuten at besøkstallene er beskjedne.
En nettside for spesielt "interesserte"? Hvorfor så sensasjonelt og store overskrifter hos Jerusalem Post og MIFF i såfall?

Er nettsiden "ekte" egentlig?
View user's profile Send private message
Birgir

PostPosted: Fri 27. Jan 2012 10:40 am    Post subject: Reply with quote

Nå har satans sønn stått opp igjen.
Back to top
Landsverk

PostPosted: Fri 27. Jan 2012 11:47 pm    Post subject: Reply with quote

“Miff lyver igjen og igjen og igjen.”
Samme gamle monotone plata. Men den som spiller plata, har vel glede av den.
atle

PostPosted: Sun 29. Jan 2012 3:38 pm    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært veldig ålreit om man i det minste PRØVDE å ta ballen istedenfor mannen en gang innimellom, spesielt gjelder dette birgir, som jeg nesten ikke har lest noe annet enn personangrep på fantomet fra. Trodde ikke det var lov her på forumet jeg. Det er greit å diskutere sak innimellom også, er det ikke?
Back to top
Landsverk

PostPosted: Sun 29. Jan 2012 8:08 pm    Post subject: Reply with quote

Jo, jeg forstår deg, atle – selv om jeg stort sett er uenig med deg.

Jeg er uenig med dem som gjør Israel til en engel og dem som gjør Israel til en demon – eller som har samme holdningen til mennesker man liker eller ikke liker.

Problemet med Fantomets innlegg er at det er samme ballen i luften hver gang – eller skal vi si: samme ballongen. Det er grenser for hvor manger ganger man gidder å stikke hull på den – men det bør jo ikke føre til at man begynner å stikke Fantomet. (Jeg ser ikke på ham som demon, men som monoton.)
grabb

PostPosted: Sun 29. Jan 2012 11:27 pm    Post subject: Reply with quote

atle wrote:
Det hadde vært veldig ålreit om man i det minste PRØVDE å ta ballen istedenfor mannen en gang innimellom, spesielt gjelder dette birgir, som jeg nesten ikke har lest noe annet enn personangrep på fantomet fra. Trodde ikke det var lov her på forumet jeg. Det er greit å diskutere sak innimellom også, er det ikke?

Ja i utgangspunktet er jeg enig med deg at man må prøve å diskutere, men i enkelte tilfeller er det ikke noe poeng i å diskutere da motparten er
fullstendig håpløs. Så er nok dessverre tilfellet med Fantomet og det vet alle som har prøvd å diskutere med han. Med en gang du setter han fast på en løgn hopper han over til en ny løgn som han gnager på. Han er ikke her for å diskutere for å tillegne seg ny kunnskap, han er innrettet på å provosere og har tatt et standpunkt og er umulig å påvirke med fakta.
Han er kort og godt en ekkel marxist som er umulig å diskutere med. Det er en forkastelig frekkhet han legger til ift folk som f.eks. stiller spøsmål med om bildet som NRK tegner av Israel egentlig er reelt. Han prøver egentlig å undetrykke folk som stiller spørsmål med det "korrekte".
De undertrykker dermed folk faktisk, basert på hvilken meninger eller spørsmål man måtte ha. Dette er jo minst like ille som rasisme kanskje. Er jo faktisk det ikke sant???????
Burde egentlig hatt en SOS-antifriemeninger paraplyorg, en org. som burde jaktet på slike som fantomet. blitt kvitt slike indoktrinerte idioter kunne vksne folk fått diskutert seriøst og verdensfreden hadde blitt sikret lett som ingenting

Mvh
Grabb
Back to top
atle

PostPosted: Mon 30. Jan 2012 1:09 am    Post subject: Reply with quote

Greit nok det, fantomet er et debatt-troll som jeg himler med øynene over innimellom, fordi han slår folk i hodet med utdaterte slagord, og kjører en retorikk som oppegående mennesker forlot på 70-tallet, men det rettferdiggjør ikke personangrepene som kommer mot ham. Om folk er høyrevelgere, borgerlige, marxister, sosialister eller kristne, so what? er han ekkel fordi han er marxist? er han ekkel fordi han er umulig å diskutere med? Helt ærlig, ser jeg ikke store forskjellen mellom holdningene til grabb her, og fantomet sine, når det gjelder å stemple meningsmotstanderene sine. Dukker det opp debatttroll, ja, ikke mat dem da......

men for å spore tilbake til det tråden handler om.....

Jeg er skeptisk til det jeg leser inne på miff sine sider, nettopp fordi jeg tror at infoen de velger å servere, er , uansett om de sier det er et uttrykk for "mainstream israelske holdninger" temmelig tendensiøse...

Og det er et poeng i å undersøke , eller få klarlagt om MIFF sitt økonomiske grunnlag er basert på støtte fra israelske organisasjoner, eller staten israel, dette har å gjøre med troverdigheten til det man kan lese på sidene....
Back to top
Odd M

PostPosted: Mon 30. Jan 2012 7:48 am    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig i at det har lite for seg med et innlegg som går ut på at "Fantomet er en løgner" og lignende. Men det er litt slitsomt å skrive de samme tingene omigjen og omigjen fordi han ikke justerer på noe selv om fakta blir lagt fram.

MIFF har aldri fått ei krone fra norske myndigheter. Man får ikke fratrekk på skatten for gaver til oss. Vi har aldri fått ei krone fra den israelske staten. Og vi har ikke økonomisk støtte fra noen jødisk eller israelsk organisasjon. Hele økonomien skriver seg fra medlemskontingenter og gaver fra vanlige folk som forstår norsk, jøder og ikke-jøder.

Men vi opplever sterk støtte i form av takknemlighet og aksept fra jøder og israelere som vet hva vi holder på med.

Mvh Odd Myrland
Odd M

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 8:48 am    Post subject: Om å være "tendensiøs" Reply with quote

Atle skriver ovenfor: "Jeg er skeptisk til det jeg leser inne på miff sine sider, nettopp fordi jeg tror at infoen de velger å servere, er , uansett om de sier det er et uttrykk for "mainstream israelske holdninger" temmelig tendensiøse...”

Det stemmer at stoffet i MIFF er ”tendensiøst” i den betydningen at stoff-utvalget er helt forskjellig fra det man finner i mainstream media, lærebøker, universiteter m.m.

Kongressen
Når jeg av og til kan fristes til å bli litt deprimert over situasjonen i Norge, hvordan jødehatet gjennomtrenger samfunnet fra topp til bunn, unner jeg meg gjerne å høre og ikke minst se gjennom en gang til, helt eller delvis, talen Israels statsminister, Benjamin Netanyahu, holdt i den amerikanske Kongressen 24. mai 2011 og måten representantene der reagerer på. Du finner talen her:
http://www.youtube.com/watch?v=Xi0GPEXOzng

Hva er grunnen til at den amerikanske Kongressen har et syn på Israel og konflikten som er totalt forskjellig fra den som er mainstream i Norge? Det kan selvsagt gis mange svar på det. Men en viktig grunn finner du i et vedtak i Kongressen fra april 2008. Der ble det vedtatt at amerikanske tjenstemenn ikke har lov å snakke om arabiske flyktninger fra 1948 (siden begynte de å kalle seg palestinere) – uten ved samme anledning å ta opp de jødiske flyktningene fra arabiske land.

I Norge skrives det mange tykke bøker, og hefter som deles ut på skolene, om de palestinske flyktningene fra 1948. Det er ikke ”tendensiøst” å beskrive dem og deres skjebne i detalj og med bruk av ”krisemaksimering”. Det er heller ikke ”tendensiøst” å utelate Israels versjon av hva som skjedde den gangen.

Men det som er ”tendensiøst” i Norge, er å gjøre slik som vi i MIFF gjør: Fortelle også om jødiske flyktninger fra arabiske land – og andre land – på samme måten som mainstream folk forteller om arabernes flukt fra jødene. Det er visst også ”tendensiøst” å fortelle om andre flyktningproblemer, mange av dem langt mer blodige og større enn det som rammet palestinerne. Noen av dem finner du her: http://www.miff.no/Flyktninger/2010/02/02FlyktninggrupperPaa1900-tallet.htm

Min enkle påstand er at med hensyn til gamle flyktningproblemer (f. eks. fra før 1975), omtales arabernes flukt fra Israel minst 10 ganger så ofte og mye som alle de andre flyktningproblemene til sammen i NRK, de store avisene m.m. Men det er naturligvis ikke ”tendensiøst”. Knapt noe som bidrar til å øke hatet mot Israel, er ”tendensiøst” i Norge.

”Hvorfor viser du bildet?”
På vårt debattforum var det en Israel-venn som lenket til et bilde fra Egypt. Det gikk verden over. Det viser ei kvinne som er halvt avkledd og som er utsatt for brutal behandling av egyptiske soldater. Det viser her:
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10016875

Atle stilte følgende spørsmål til han som la inn lenke til bildet: ”Hva var egentlig poenget med den linken”? Altså: Å vise et slikt bilde, er i grunnen litt ”tendensiøst”. Lenke: http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?p=109032&highlight=#109032

Undertegnede stilte Atle følgende spørsmål: ”Ville du ha stilt det samme spørsmålet dersom det var vist et tilsvarende bilde og soldatene hadde vært israelske?” Atle har ikke besvart det spørsmålet, selv om han senere har kommentert andre ting. Men vi vet nok svaret, det er slik det er: Det som bidrar til å sette jødenes stat i et dårlig lys, er ikke ”tendensiøst”. Det som bidrar til å sette muslimer i dårlig lys, er derimot ”tendensiøst”. Dekningen er grunnleggende forskjellig.

Jeg kan med stolthet si at i forhold til de jødefiendtlige grunnoppfatningene om hva som er ”tendensiøst” som rår grunnen i altfor vide og altfor mainstream kretser i Norge, har MIFF – og vil fortsatt ha – meget ”tendensiøse” holdninger.

Mvh Odd Myrland
Fantomet

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 1:35 pm    Post subject: Reply with quote

Landsverk wrote:

Jeg er uenig med dem som gjør Israel til en engel og dem som gjør Israel til en demon –

Om Israel ble byttet ut med Tyskland i tiden rundt ca. 1940, så skjønner man ihvertfall hvem det sympatiseres med når noe slikt proklameres.

Den som ikke klart tar avstand til Sionist-Israel eller Nazi-Tyskland gir i praksis støtte/sympati til rasist-regimet.
Fantomet

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 1:44 pm    Post subject: Reply with quote

grabb wrote:
..Så er nok dessverre tilfellet med Fantomet og det vet alle som har prøvd å diskutere med han. Med en gang du setter han fast på en løgn hopper han over til en ny løgn...

Det er vel minst 2 løgner på en gang fra grabb igjen, eller kan grabb vise til en eneste løgn fra meg og i tillegg vise til noen undersøkelse som tyder på at alle som har diskutert med meg konkluderer slik grabb påstår?

Trur nok ikke det nei.

Og grabb er vel den ledende i antall rasistiske uttalelser i dette debattforumet.. Jeg valgte å love å ikke referere (sitere) uttalelsene for et par år siden (nettopp for å unngå personfokusert debatt), og har holdt løftet, men det frister å publisere grabb's groteske rasistiske uttalelser siden grabb jo hele tiden våger å fremheve seg selv så hylende uforskammet og fokusere på personangrep når han egentlig burde holdt seg i skammekroken til evig tid.

Fakta, viten, og sammenheng er selve grunnlaget for mine postinger. I sterk kontrast til propagandaen, løgnene, og den ekle rasismen MIFF og israelsympatisørene serverer.

Jeg har gang på gang avslørt at dere israelvenner ikke bare lyver, men intenst motarbeider det minste forsøk på å bringe sannheten fram, i utallige grusomt rasistiske påstander som er reklamerr for og hyldet av israelvennene og MIFF (å lese forsiden til MIFF er som et tilbakeblikk til Nazi-vennlige aviser på 30-40-tallet..)

Du kan like det eller ikke men slik er det dessverre

Til de (få antakelig) som har giddet å sjekke nettsiden MIFF påstår er FULL av antisemittisme, men hvor jeg ikke fant ett eneste antisemittisk utsagn (bruk google auto-oversetteren for å få arabisken på norsk/engelsk), ønsker dere å sjekke MIFF sine påstand i det hele tatt???

Gjentar MIFF sin påstand (etterfulgt av masse halvløgner i et langt skribleri:

Quote:
http://www.miff.no/Egypt/2012/01/26Detmuslimskebrorskapetsnettsideerfullavantisemittisme.htm

Spørsmål: Finner dere at nettsiden er FULL av antisemittisme, eller kanskje nærmest kjemisk fri?

Lyver MIFF igjen, eller snakker MIFF sant for en uhyre sjelden gangs skyld?

For min del er det helt ideelt at MIFF og israelvennene lyver og forsvarer løgn (propaganda) og publiserer rasistiske ytringer - jo mer likt nazziene jo bedre. I en verden som heldigvis i mindre og mindre grad aksepterer EROBRING, KOLONISERING, TORTUR, RØVERI, RASISME, taper israel og røverstatens venner.
Fantomet

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 2:13 pm    Post subject: Re: Om å være "tendensiøs" Reply with quote

Odd M wrote:

Det stemmer at stoffet i MIFF er ”tendensiøst” i den betydningen at stoff-utvalget er helt forskjellig fra det man finner i mainstream media, lærebøker, universiteter m.m.

Forskjellig fra normalen slik nazi-vennlig media på 30-40-tallet kanskje?

Politisk ukorrekt, samme så?

Tro det ja.
Fantomet

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 2:29 pm    Post subject: Reply with quote

Odd M wrote:
..det er litt slitsomt å skrive de samme tingene omigjen og omigjen fordi han ikke justerer på noe selv om fakta blir lagt fram.

Fakta som endrer bildet har dere aldri lagt fram.

Derimot løgner som f.eks. at en dikter reiste til Palestina og ikke så et mennske på den tiden, er sensasjonspropaganda for å villede.
De viktigste fakta slår fast fra skattearkivene til det Ottomaske riket at hundretusenvis av skattebetalere bebodde det ifølge reiseskildringen "tomme landet".

Dere, ja hele debattforumet med selv Landsverk (som jeg i begynnelsen trodde var fakta og realitetsorientert), slengte dere på sensasjonsoppslaget om en berømt Hollandsk professor som på 1700 tallet reiste til Palestina og kartla demografi, hvor konklusjonen var "tomt land" eller noe i den duren at alle historikerne og fagmiljøene tar feil, som reisen til hollenderen beviste.

Det var ikke fakta viste det seg (når jeg drev gjennom en grundigere undersøkelse her i forumet), for fakta var at Hollenderen aldri reiste til Palestina! Og boken var en kart-språkstudie, basert på skrifter fra området, og ikke noe demografisk studie.

Så utbredt var løgnen at selv Wikipedia refererte til Professor Adrian somm reiste til Palestina - mens fakta var at han aldri forlot Holland.

Grabb, bollic, og hele MIFF-forumets israelvenner fornektet fakta hele veien..

Jeg kan skrive under på at det er slitsomt å gi dere fakta om igjen og om igjen når dere fornekter fakta hele tiden..
Fantomet

PostPosted: Wed 01. Feb 2012 2:55 pm    Post subject: Reply with quote

atle wrote:
Greit nok det, fantomet er et debatt-troll..

Skuffende uttalelse.

Jeg har vært trollete nok til å få fram en rekke løgner og groteske realiteter ved det tvers gjennom løgnbaserte forsvaret av Israel. Det systematiske propagandaarbeidet som foregår for å legitimere Israel og delegitimere de som ble jaget fra området av europeiske sionister (nok engang på kolonitokt) slik nazistene jaget jøder.

Hva har du gjort annet enn å forsvinne fra debatten hver gang noen (Landsverk typisk) stiller spørsmål ved dine påstander?

Så, jeg tar tak i ting og går rett på sak, noe som kan bli ubehagelig for dets forsvarere de som hater sannheten, viten, rettferdihet, hater muslimer, hater arabere, hater jøder, hater minoriteter, hater de undertrykte, hater kritisk presse, kritisk journalistikk, hater humanistiske organisasjoner, hater fredsaktivister, hater menneskerettighetene, hater FN, hater demokrati og ytringsfrihet.

Heller debattroll som får fram fakta og realiteter, og får korrigert løgnene på MIFF, enn bare snill og vennllig.

Forskjellen på atle og MIFF er vel at den ene mener å være bedre israelvenn enn den andre. Offerets rettigheter kommer i andre rekke..

Er det ikke slik det er?

Ser ihvertfall slik ut.
falafel

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 12:26 am    Post subject: Reply with quote

Fantomet lyver igjen. denne gangen lyver han om at han ikke er tatt i løgn gang på gang.

Bare et par eksempler jeg fant på 2 minutt :

http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=7217
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=7979
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=7894
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=7243

Den ene posten er forresten ekstra aktuell. Det er den der Fantomet mener Lieberman lyver når han hevder "Assads eneste mål er å opprettholde Assad-dynastiet"....
Back to top
falafel

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 12:35 am    Post subject: Reply with quote

man må ikke glemme at fantomet også lyver om en viss iransk presidents løgner! :

http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=7251
Back to top
Fantomet

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 4:00 pm    Post subject: Reply with quote

falafel gjør som vanlig en iherdig innsats for persondebatt og usakligheter.

Temaet som var overskriften for tråden, sak, vies ingen oppmerksomhet.

Minner om hva som var temaet, og spørsmålene har jeg gjentatt 2 ganger allerede i denne tråden uten at noen har giddet å sjekke kildene (gjengis enda engang herved) og DERETTER svare utifra fakta:

Quote:

Lyver MIFF når de hevder nettsiden er FULL av antisemittisme? Klarer noen av dere å finne antisemittisme i det hele tatt på siden (som sagt bruker dere bare google oversetteren hvis dere ikke kan arabisk..)?

Ser ikke sånn ut nei. (8 dager og en rekke innlegg tyder på det)

Altså lyver MIFF igjen...
Landsverk

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 9:25 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Ser ikke sånn ut nei.

Ting ser annerledes ut for Fantomet enn for de fleste av oss. Ikke noe bry seg noe særlig om.
falafel

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 9:46 pm    Post subject: Reply with quote

Fantomet, pointet her er at du har blitt tatt i så mange løgner at ingen lenger bryr seg om hva du skriver. Hvem tror vel på en lystløgner?

Du utfordret Grabb til å vise en løgn fra deg. JEG viste et par av løgnene dine, og da skal du plutselig ikke diskutere det mer. Da skifter du tilbake til "tema" som altså er at du anklager andre for løgn.....
Back to top
falafel

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 9:47 pm    Post subject: Reply with quote

selv har jeg faktisk ikke hatt tid til å studere brorskapets nettsider, hverken den på engelsk eller den på arabisk.
Back to top
grabb

PostPosted: Fri 03. Feb 2012 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

falafel wrote:

Du utfordret Grabb.

Jeg diskuterer ikke med folk som kaller meg rasist

Mvh
Grabb
Back to top
Fantomet

PostPosted: Sat 04. Feb 2012 1:02 pm    Post subject: Reply with quote

falafel wrote:
selv har jeg faktisk ikke hatt tid til å studere brorskapets nettsider, hverken den på engelsk eller den på arabisk.

Tilfeldigvis helt likt med alle de andre israelvennene..

Det bekrefter hva jeg bare observerer hele tiden hos dere israelvenner..

1 Kunnskapsmangel.
2 Minimal motivasjon for å tilegne seg kunnskap.

Du har altså ikke tid til - den ene gangen i måneden du skriver på MIFF, å bruke 20 sekunder på å klikke på en link og ta et overblikk over en nettside til forveksling lik MIFF sin forside.. i en tid da det bare er å slå på oversetteren som er innebygd i nettlseren og få et hvilket som helst skriftspråk oversatt...

Som sagt, det er slik vi opplever dere som støtter Israel og sipnismen, og det er slike som dere som i sin tid villig lot seg forføre av nazistene og stalinistene.

Ingen av dere gidder sjekke kilden. Det viktige for dere er at noen (helst noen som har en leserkrets, aller helst en avis - slik som MIFF sin kilde den sensurvillige bedragergerske israelske pressen) påstår at en arabisk nettside er full av antisemittisme. Om det er sant eller ikke er uvesentlig for dere.
falafel

PostPosted: Tue 07. Feb 2012 4:02 pm    Post subject: Reply with quote

Tåplig fantomet surr som vanlig.

Er det kunnskapsmangel at man ikke alltid har tid å sette seg inn i noe?
Det er tidsmangel. Kanskje noen av oss har andre ting å gjøre?

Hvis du mener man kan sjekke innholdet i en nettside ved å bruke en enkel oversetter og skumme 20 sekunder på forsiden, så er det ikke rart du ikke finner noe.

Hvis du bruker 20 sekunder på å sjekke "sannhetsinnholdet" på en arabisk nettside, da lider du utvilsomt av :

1.kunnskapsmangel
2.minimal motivasjon til å tilegne seg kunnskap
Back to top
Fantomet

PostPosted: Tue 10. Apr 2012 3:05 pm    Post subject: Reply with quote

Mer enn 2 måneder siden:
- MIFF påsto en arabisk nettside var FULL av antisemittisme.
- En rekke kildesjekker av nettsiden avslører MIFF-påstanden som løgn..
- En rekke oppfordringer til MIFF/israelvenner om selv å sjekke nettsiden ignoret.

Quote:
Det muslimske brorskapets nettside Ikhwanonline.com er full av antisemittisk og anti-israelsk stoff, og har rutinemessig artikler som benekter Holocaust.

For å gjøre den enkle kildesjekken enda enklere, legger jeg herved inn link direkte til den arabiske nettsiden og til en utmerket nettleser med innebygd oversetter:

1 - Arabisk nettside FULL av antisemittisme ifølge MIFF:
http://ikhwanonline.com/new/Default1.aspx

2 - Chrome nettleser av Google med integrert oversetter (arabisk->Norsk):
https://www.google.com/chrome

Ønsker MIFF/israelvenner å vite, eller fornekte?
Ønsker MIFF/israelvenner å vite, eller fantasere?
Ønsker MIFF/israelvenner fakta eller løgn?

2 måneder uten en eneste MIFF/israelvenn respons tyder dessverre på at det som foretrekkes er fornektelse, fantasi, løgn..

Ser ihvertfall slik ut..
Håkon

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 12:35 am    Post subject: Reply with quote

Denne "logoen" var i alle fall ikke vanskelig å finne. Virker ikke spesielt Israel-vennlig, synes jeg.

Om man av en eller annen grunn ikke kan se bildet i ruten over - forsøk denne lenken: http://ikhwanonline.com/Data/2012/4/10/4647.jpg

Last edited by Håkon on Wed 11. Apr 2012 1:09 pm; edited 1 time in total
Back to top
Fantomet

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 1:08 pm    Post subject: Reply with quote

Håkon wrote:
Denne "logoen" var i alle fall ikke vanskelig å finne. Virker ikke helt Israel-vennlig, synes jeg.

http://ikhwanonline.com/Data/2012/4/10/4647.jpg

Kunne se "logoen" i går, men ikke i dag.
Synes ikke det var noe mer antisemittisme i den logoen enn i kartene som Israels turist-departement gir ut som viser hele Palestina som Israel. Det diskuteres i denne tråden:
"Israelske kart viser Israel over hele Palestina (MIFF fortie"
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=8474

Forøvrig fant jeg ikke "logoen" på forsiden av nettsiden. I og med at det er ganske mange overskrifter (med link til artikler) vil det ta lang tid å finne logoen, så hvorfor oppgir du ikke link til artikkelen med "logoen"?

Det er altså fremdeles ingen som finner antisemittisme på nettsiden MIFF påstod var FULL av antisemittisme..

Er MIFF til å stole på? Eller lyver MIFF så det griner?

Finnes det ingen ærlig sjel i MIFF som vil stå fram og erkjenne fakta?

Ser ut til at løgn, fortielse, og fornektelse kjennetegner ikke bare nazister, men også israelvenner (sionister) og MIFF.

Er det bra?
Håkon

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 1:21 pm    Post subject: Reply with quote

Dersom f.eks Dagbladet med sine daglige 40-50 sider hadde viet bare én av disse sidene (pr. dag) til jødehat, så mener jeg man ville hatt sine ord i behold om man hadde hevdet at avisen var "full av" antisemittisme.
Fantomet

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 1:52 pm    Post subject: Reply with quote

Håkon wrote:
Dersom f.eks Dagbladet med sine daglige 40-50 sider hadde viet bare én av disse sidene (pr. dag) til jødehat, så mener jeg man ville hatt sine ord i behold om man hadde hevdet at avisen var "full av" antisemittisme.

Så det finnes ikke litt antisemittisme, bare "Full" eller ingen antisemittisme?

Hvor plasserer du israelkritikk? Er det også "Full" antisemittisme om avisen har en enkelt overskrift eller notis eller reportasje med kritikk av israel?

Fra et annet perspektiv (jeg ønsker en smule konsekvens) - hva med turistkartet fra israels turist-departement der Israel ser ut til å dekke hele Palestina og Golan, her:
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?p=109724#109724

Er det like ille som "Full" antisemittisme?
Eller er det andre kritierier som gjelder når Israel med sin sionistiske rasisme "utsletter" palestinerne?

Og hva da med alle de israelske logoene i media, offentlighet, avisene som viser lignende kart og logoer, ofte også i reklamer på nettsidene til avisene (f.eks. www.haaretz.com)?

Skal vi ta din påstand på alvor mener du altså at Israels turist-departemant er "Full" av antisemittisme?

Og da er vi ikke engang i nærheten av rasist-nivået til de fleste politiske partier i Israel.. Der snakker vi rasisme på nivå og over "full antisemittisme", men det vil du antakelig ikke vite noe om, fornektelse er stikkordet, ikke sant?

Men, fremdeles ingen antisemittisme funnet på den arabiske nettsiden som MIFF nå i 2 måneder har påstått var FULL av antisemittisme..

Sier litt om MIFF?

Tru nok det ja..
Landsverk

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 3:00 pm    Post subject: Reply with quote

En liten (eller umilig) oppgave, Fantomet: Finn antisemittisme hos Hamas og karakteriser den: Grov, "normal" eller mild?
Fantomet

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 6:07 pm    Post subject: Reply with quote

Du får starte (enda) en tråd om Hamas da (dere israelvenner er ivrige i å kritisere islam, men tolererer jo ikke spørsmål om jehova)?

Tilbake til temaet i denne tråden: Hvor er antisemittismen???
Landsverk

PostPosted: Wed 11. Apr 2012 8:21 pm    Post subject: Reply with quote

Sånn litt pertentlig kan man ha innvending mot påstanden at brorskapets side er full av antisemittisme. Når jeg synes at avisene fulle av fotball, så er det en klar overdrivelse. Det er vel større dekning for å si at Fantomets skriverier er fulle av fulle israelhat Med sin aversjon mot overdrivelsen om broskapets side, burde Fantomet være den første til moderesjon, men smeller til om “rasisme på nivå og over "full antisemittisme"” - i kjent uimotsigelig stil.
Birgir

PostPosted: Thu 12. Apr 2012 8:54 am    Post subject: Reply with quote

En ting er i alle fall HELT sikkert. Hitler og Göbbels hadde rødmet av skam over F(j)antomet, om de hadde levd nå og kunne lest det F(j)antomet skriver. De hadde rødmet av skam fordi det faktisk finnes EN (F(j)antomet) som er styggere og vemmeligere i sin karakteristikk av jødene enn de selv klarte.

Det F(j)antomet gjør her er at han, for å bruke hans egne ord: "videreformidler sykelig løgn helt ukritisk. Helt uten forbehold. Uten å gjøre leserne oppmerksom på den minste urimelighet."
Back to top
Landsverk

PostPosted: Thu 12. Apr 2012 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Quote:
Du får starte (enda) en tråd om Hamas da (dere israelvenner er ivrige i å kritisere islam, men tolererer jo ikke spørsmål om jehova)?

1. Hamas er en av hovedaktørene i konflikten. Start selv en link hvis du er interessert (eller er Hamas for muslimsk?).
2. Vis meg til den tråden om Hamas jeg har startet. Jeg husker ikke (- gjør du?).
2. Denne jehovaen din har ikke noe med konflikten å gjøre.
Fantomet

PostPosted: Fri 13. Apr 2012 1:49 pm    Post subject: Reply with quote

Birgir wrote:
En ting er i alle fall HELT sikkert. Hitler og Göbbels hadde rødmet av skam over F(j)antomet, ... fordi det faktisk finnes EN (F(j)antomet) som er styggere og vemmeligere i sin karakteristikk av jødene enn de selv klarte.
..sykelig løgn ..

Birgir ignorerer temaet i denne debattråden, og avsporer med det eneste han interesserer seg for, nemlig personangrep og usakligheter, her representert ved en konkret påstand om min ANGIVELIGE "karakteristikk av jødene" og "sykelig løgn":

Kan du sitere noe jeg har skrevet i denne tråden som dokumenterer din påstand, at jeg har skrevet noe om jødene som gjør Hitler og Goebbels rød av misunnelse, eller lyver du igjen?

Start gjerne (helst - ikke spam denne tråden mer nå!) opp en egen tråd der du samler personangrepene, usaklighetene, og påstandene dine og dokumenterer, hvis du ikke gjør det så antar jeg at du lyver igjen..

Tilbake til sak;
- Har fremdeles ingen funnet antisemittisme på nettsiden MIFF presenterte som "FULL av antisemittisme"?
..ser sånn ut nå snart 3 måneder uten et eneste forsøk på dokumentasjon fra MIFF, eller den samlede flokken ivrige israelvenlige skribenter..

Hvorfor ingen kommentar fra MIFF?

Kan ikke de ellers så ivrige skribentene i MIFF lese og skrive?

Er nettsiden til det muslimske brorskapet FULL av antisemittisme?
- Eller ikke kanskje, når ingen makter å legge frem et eneste eksempel på 3 måneder?

MIFF?

Last edited by Fantomet on Fri 13. Apr 2012 3:06 pm; edited 1 time in total
Back to top
Fantomet

PostPosted: Fri 13. Apr 2012 2:47 pm    Post subject: Reply with quote

grabb wrote:
falafel wrote:

Du utfordret Grabb.

Jeg diskuterer ikke med folk som kaller meg rasist

Israelvenner vil nok ikke kalle deg rasist. Men israelvenner kaller gjerne muslimer og muslimske nettsider for FULL av antisemittisme..

grabb wrote:

Quote:
grabb Posted: Sun 02. Aug 2009 1:41 am

Disse jødiske tullingene derimot angriper uskyldige folk som ikke er med på "leken". Hensikten er å ramme uskyldige, ..

Når jeg hørte om denne hendelsen tenkte jeg i mitt stille sinn at dette er våre nye landsmenn som står for. ..

Toraen avler vold som igjen avler vold. Jødene må utryddes.
Det er så typisk at jødene først prøver å vinne gjennom å bryte regler.

Trygdesystemet er i ferd med å rakne pga jøder...

Quote:
grabb Posted: Thu 30. Jul 2009 6:34 pm

Disse muslimske tullingene derimot angriper uskyldige folk som ikke er med på "leken". Hensikten er å ramme uskyldige, ..

Når jeg hørte om denne hendelsen tenkte jeg i mitt stille sinn at dette er våre nye landsmenn som står for.

Koranen avler vold som igjen avler vold. Muslimene må utryddes.
Det er så typisk at muslimene først prøver å vinne gjennom å bryte regler.

Trygdesystemet er i ferd med å rakne pga muslimer.

De som lurer på om grabb virkelig skrev det som gjengis ovenfor kan selv sjekke her (så spørs det om israelvenner har tid til å sjekke kilder.. ..vanligvis har de vel ikke):
http://www.miff.no/porten/viewtopic.php?t=6827&postdays=0&postorder=asc&start=0

Er det rasisme?
Er det FULL av rasisme?

Er nettsiden til det musliske brorskapet FULL av rasisme (antisemittisme)?

"Hykler-testen" (å bytte ut f.eks. jøde med muslim med kristen i en tekst) kunne israelvenner og MIFF lært mye av hvis de var interessert..

Ønsker MIFF (og grabb) å si at:
- muslimer kan drepes..
- muslimer kan utryddes..
- muslimer kan diskrimineres
- muslimer kan hates..
- muslimer er mindreverdige og rasisme mot muslimer er greit..

Ser sånn ut ihvertfall.. løgnaktige beskyldninger mot muslimer blir stående uten innrømmelser..

Akkurat DET er temaet i denne tråden !
Birgir

PostPosted: Fri 13. Apr 2012 3:36 pm    Post subject: Reply with quote

"Birgir ignorerer temaet i denne debattråden"

Og F(j)antomet fortsetter med sine sataniske løgner og ditto fantasidrømmer. Jo oftere han forteller sine sataniske løgner jo MER tror han på dem. Akkurat slik Lenin gjorde. Lenin sa: Fortell en løgn ofte nokk, og folk vil tro på dem.
Back to top
Fantomet

PostPosted: Fri 13. Apr 2012 3:45 pm    Post subject: Reply with quote

Som sagt Birgir:
Start gjerne (helst - ikke spam denne tråden mer nå!) opp en egen tråd der du samler personangrepene, usaklighetene, og påstandene dine og dokumenterer, hvis du ikke gjør det så antar jeg at du lyver igjen..
Landsverk

PostPosted: Fri 13. Apr 2012 7:40 pm    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hvorfor ingen kommentar fra MIFF?

MIFF har vel ingen grunn til å kommentere, antar jeg

Quote:
Kan ikke de ellers så ivrige skribentene i MIFF lese og skrive?

Vi kan lese, men det er ikke alt vi gidder å lese, som gamle tirader om nazi-israel, akkja-nakba og fantomjehova, og at alle som ikke er enige med deg lyver og er israelfanatikere.
Nå har jeg skrevet nok - så er det opp til Fantomet, som forumets største israelallergiker, å forstå. Allergien hindrer vel fortåelsen, er jeg redd.
Post new topic   Reply to topic    Porten Forum Index -> Israel og Midtøsten All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Debattforumet Porten eies av organisasjonen Med Israel for fred.
Gjennom saklig og allsidig informasjon om Midtøsten-konflikten, det jødiske folk og Israels historie,
ønsker MIFF å skape en større sympati for Israel og det jødiske folk.
MIFFs nettsted Porten til Midtøsten er Nordens største pro-israelske nettsted.