Israel, DDR, og Burma. Sammen som de eneste. Som har nektet Nobelprisvinneren i litteratur Günter Grass innreise. I frykt for ytringer de ikke liker..
Er det drittstatenes forening?
Røverstatens forbund?
Tortur-statens enighet?
Terror-statenes allianse?
Eller den virkelige ondskapens Akse?
Sannferdige ytringer er vel noe israel med sine to partnere frykter mest av alt?
Synd å si det, men det ser sånn ut ihvertfall.. _________________ Norge - Nazistene invaderte, jaget jødene og stjal deres land, butikker, verdier, hjem. Jødene fikk tilbake alt pluss erstatning
Palestina - Sionistne invaderte, jaget 800.000 palestinere, og stjal deres land, butikker, verdier, hjem. Intet tilbakelevert
Israel, DDR, og Burma. Sammen som de eneste. Som har nektet Nobelprisvinneren i litteratur Günter Grass innreise. I frykt for ytringer de ikke liker..
Er det drittstatenes forening?
Røverstatens forbund?
Tortur-statens enighet?
Terror-statenes allianse?
Eller den virkelige ondskapens Akse?
Sannferdige ytringer er vel noe israel med sine to partnere frykter mest av alt?
Synd å si det, men det ser sånn ut ihvertfall..
Du må heve blikket litt, starte analysen din på et reelt nivå, verden ikke sant, realiteten!
Spørsmålet er ikke om noen er uenig med menneskerettighetene eller ikke, men snarere i hvilket tempo man implementere disse i en flekulturell tilnærming.
Man må vel være blind for å ikke se at det er risikosport å ukontrollert importere Islam-relaterte kulturrepresentanter.Dette er selve risikodriveren.
Folk er stort sett greie, men en masseimport, det vil trolig si i den størrelsesorden norge i dag praktiserer, gir en betydelig risiko for at vi reelt sett vil miste de nevnte rettigheter. Vi ser voldtekter, skyting, gjenger, bander, banditter, kniver, gafler og røveri allerede. I mye større skala en vi er konform med her til lands.
Derfor må vi vokte oss meget vel for ikke gi fra oss denne goden. det er egentlig bare det. Rasist eller ikke, hvis det er rasisme som skal til for å sikre mennesketettigheten slik vi praktiserer det her, vil jeg si at rasisme er av det gode.
For hvorfor skal vi risikere vår ytringsfrihet?? Er muslimene mer verd en oss da? Nei dette kan jeg ikke forstå. Jeg sier, sperr dem ute inntil man har fått etablert kontroll.
Vanskelig dilemma dette egentlig, men vi vet at SOS-rasisme måtte skape eksistensgrunnlag for å motta skattepenger, derfor de etablerte NDL. Derfor er det vanskelig å få et klart bilde på hva som egentlig er situasjonen. Vi vet jo at rasismen ikke var kraftig nok i Norge til at de kommunistiske skattesnylterene ikke så behov for å generere argumentasjon for å få adressert problemstillingen.
I ungarn har forøvrig kommunistene drevet landet ut i kjempekorrupsjon. Det er noe i at "noen er likere en andre" innefor kommunismen.
Jeg stoler ikke på dere fantomet. Dere skaper friksjon i et ellers utviklende samfunn.
Du er for naiv og dum dessverre.
"korrupsjon" _________________ Rød og gul og hvit og svart er det samme har han sagt
Var det ikke nettopp pga en ytring i form av et dikt at grass blir nektet innreise da? Jeg kan ikke se at Fantomet her tillegger noen meninger de ikke har. Og igjen...det er en ekkel tendens her inne til å gå på mannen istedenfor ballen...
Frykt er en holdning. Frykt for ytringer en ikke liker, er en holdning. Den holdningen har Fantomet tillagt Israel. Elllers blir israelvenner her på forumet tillagt holdninger som å være Breivik-sympatisører og “Jehovas vitner” - og dermed er seriøs diskusjon bortkastet. _________________ O.V.Landsverk
Tullprat fra Landsverk her..Frykt er IKKE en holdning! Frykt er en følelse, som blir fremkalt av en trussel eller en risiko.
Og når israel nekter G.Grass innreise pga et kritisk dikt han har skrevet, er det jo nærliggende å tro at de frykter pennen hans.
Holdningen frykt kan bli femkalt av en trussel eller risiko kanskje Iså tilfelle driver du med usaklig hetsing av Landsverk. Bevisst??
Uansett kan jeg skjønne at Israel frykter antisemitisme. Vi vet jo hvilken kraft som kan skapes av aktører som fører ideologiske penner. Hitler klarte det. Det jeg sier er at en hvilken som helst mann kan påvirke halvsløve velgere gjennom propaganda slik som denne nobelvinneren driver med.
Jeg mener Israel gjør riktig her når de tydelig viser at dette er urimelig. Dermed våkner nok noen, og tenker seg om en gang til. Husk at det finnes mange folk som sluker uttalelser fra denne type flk helt blindt, nøyaktig som når professorer driver å kommentere ting på syltynt grunnlag, med professortittelen som brekkstang.
Jeg tror som sagt israel gjør det riktige her. Hvorfor i hulleste skal de ikke markere at her har vi en banditt som ikke har empati for jødeforfølgelsen. Hvorfor skal et land legge til rette for dets fiender???? Stoltenberg vet sikkert svaret _________________ Rød og gul og hvit og svart er det samme har han sagt
Tullprat fra Landsverk her. Frykt er IKKE en holdning! Frykt er en følelse, som blir fremkalt av en trussel eller en risiko. Og når israel nekter G.Grass innreise pga et kritisk dikt han har skrevet, er det jo nærliggende å tro at de frykter pennen hans.
Jeg gir atle gjerne rett i reell frykt er en følelse, og ikke en holdning.
Klaustrofobi og flyskrekk er reell frykt, der det ikke er nok med informasjon. Frykten for raketter i Israel, er også reell.
Antisemittisme og islamofobi, jødehat og islamskrekk dreier seg språklig sett om følelser, men i realiteten er det fordommer, altså holdninger, som bekjempes med informasjon.
Hvis du skal argumentere mot et innlegg, må du lese og oppfatte hele innlegget, ikke bare første setning på tre ord; merk deg hva jeg brukte som eksempel på frykt: “Frykt for ytringer en ikke liker, er en holdning. Den holdningen har Fantomet tillagt Israel” Og merk deg fortsettelsen: “Ellers blir israelvenner her på forumet tillagt holdninger som å være Breivik-sympatisører og “Jehovas vitner”
Du anklager Israel for en følelse det ikke er dekning for: Israel nekter Grass innreise (om trent som å nekte en person med våpen innreise) fordi myndighetene frykter pennen hans – som om pennen skulle være farligere i Israel enn i Tyskland?! Aner jeg en negativ følelse, en fordom mot Israel?
Så får du vurdere hvem som farer med mest tullprat _________________ O.V.Landsverk
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
Debattforumet Porten eies av organisasjonen Med Israel for fred.
Gjennom saklig og allsidig informasjon om Midtøsten-konflikten, det jødiske folk og Israels historie, ønsker MIFF å skape en større sympati for Israel og det jødiske folk.
MIFFs nettsted Porten til Midtøsten er Nordens største pro-israelske nettsted.