Tallene som viser at ingen bør ta FNs generalforsamling alvorlig

I 2019 har FNs generalforsamling vedtatt 25 resolusjoner mot syv land.

Fra åpningen av FNs generalforsamling 2015. (Illustrasjonsfoto: FN)

Nord-Korea, Myanmar, Syria, Iran, og USA har alle fått én resolusjon hver mot seg i FNs generalforsamling i 2019. Russland har fått to.

Land som Venezuela, Libanon, Pakistan, Algerie, Tyrkia, Kina, Qatar, Saudi-Arabia og Irak har ikke fått noen.

Israel har fått 18 resolusjoner mot seg. 18 av 25 resolusjoner rettet mot enkelt land er rettet mot verdens eneste jødiske land, viser en oversikt som Hillel Neuer, direktør i UN Watch, publiserte på Twitter 27. desember.

• Tar du fortsatt FNs generalforsamling alvorlig? – Skriv ditt svar i kommentarfeltet under.

Se MIFFs direktesending fra 27. desember 2019.

Forrige artikkelNetanyahu fortsatt kongen i Likud
Neste artikkelNy laser skal stoppe brannterroren fra Gaza

Med Israel for fred (MIFF) har i våre nettforum og kommentarfelt gitt ytringsfrihet for medlemmer og motstandere siden 2001. Skriv innlegg med ditt egentlige navn og hold deg til saken. Sjikane er uakseptabelt. Unngå all form for spamming. Brudd på retningslinjer vil medføre sletting av kommentarer eller utestengelse. Vennlig hilsen Conrad Myrland, daglig leder og nettredaktør

Conrad Myrland (f. 1979) er daglig leder og ansvarlig redaktør i MIFF. Han utviklet nettstedet på sin fritid fra januar 2001 til juli 2007. Fra august 2007 har Myrland arbeidet fulltid for MIFF. Myrland har utdannelse i økonomi og administrasjon fra Høgskolen i Stavanger og internett-studier ved Curtin University of Technology, Perth, Australia. I perioden 2001-2005 var han fungerende redaktør, deskansvarlig og journalist i lokalavisen Solabladet. Myrland har vært medarbeider for MIFFs medlemsavis Midtøsten i fokus siden 1995.
- Bli fastgiver til MIFF på 10 sekund! -