Klikk her for å bli medlem nå!

Kom til Nordic Israel Congress 10.-12. mai som fortsetter i stor fellesmarkering mot Israelhatet 12. mai.

Boikotter du Israel har du ikke sjanse til å nyte dette

De som boikotter Israel har samtidig stengt seg selv ute fra å nyte dette. (Foto: Conrad Myrland, MIFF)
De som boikotter Israel har samtidig stengt seg selv ute fra å nyte dette. (Foto: Conrad Myrland, MIFF)
Det blir ikke lenger Cola å få KFUMs sommerleirer eller Fagforbundets møter. Ingen som boikotter Israel kan med god samvittighet kjøpe den populære brusen.

Hvorfor? Blir Cola-brus solgt i Norge produsert i Israel?

Nei, men de populære Cola-etikettene som er tilbake for sommeren er laget på skrivere utviklet, og ofte produsert, i Israel. Rødfargen i Cola-etikettene er også utviklet og produsert i Israel.

Coca-Colas kampanje med spesialetiketter ble lansert i Europa i 2013. Med en variasjon på minst 150 etiketter i 32 ulike land stod Cola overfor en enorm oppgave med produksjon av etikettene. Løsningen, etter mange eksperimenter, ble å trykke etikettene på HP Indigo skrivere, utviklet i Israel av Indigo-avdelingen til HP.

– Indigos teknologi gjør det mulig for store selskaper som Coca-Cola å bygge bedre relasjoner med sine kunder, sier Alon Bar Shani, visepresident i HP og direktør for HP Indigo, til Times of Israel.

Denne sommeren blir millioner av Cola-flasker solgt med etiketter produsert med israelske teknologi.

– Ingen andre skrivere kunne gjort denne jobben, sier Peter Overbeek, som er leder for «Share A Coke»-prosjektet, i en video på HPs nettside. I videoen kommer det også fram at HP Indigo utviklet et eget blekk for å gjenskape rødfargen i Colas logo perfekt. Dette blekket blir produsert i Kiryat Gat i Israel for HP Indigo.

Produksjonsanlegget i Kiryat Gat er på 11.000 kvadratmeter og ble åpnet i 2012, melder nettstedet Labels & Labeling. HP har mer enn fem tusen ansatte i Israel, og fire forsknings- og utviklingssenter.

Les hvorfor boikott av Israel er dumt og umoralsk. Mange av Israels beste argumenter kommer svært sjelden fram i norske medier. Klikk deg inn her for å lese disse i kortform, med lenker til videre dokumentasjon.

 

  • Da Cola lansert sin personaliserte etikettkampanje i Israel i 2013, ble det hele, ikke uventet, tatt til et høyere nivå. Det kan du se i filmen under.

Hjertelig takk til MIFF-medlem Erik Lund for research bak denne artikkelen.


Kan du hjelpe på én eller flere måter?

  1. Bli medlem (fyll ut skjemaet under)
  2. Gi en gave til MIFFs informasjonsarbeid for Israel.
  3. Bestill MIFFs bøker – passer veldig godt som gave både til Israel-venner og folk som er kritiske til Israel.
  4. Bestill flyers med israelernes beste argumenter til utdeling.

Denne artikkelen kan du lese gratis på grunn av over 13.000 MIFF-medlemmer og andre frivillige givere. Men vi trenger støtte fra mange flere nå!

Gi gave her eller Vipps 39881

Bli medlem ved å fylle ut skjemaet under og trykk «send»!

Gi en gave til MIFFs arbeid for Israels sak

Med noen få klikk kan du gi med mobilen din.

0

Your Cart