Ber regjeringen om økonomisk hjelp

    Etter det siste terrorangrepet ved kjøpesenteret Hasharon i Netanya, har hotelleierne i byen bedt regjeringen hjelpe dem å gjenoppbygge sin status som en av Israels ledende turistdestinasjoner. Netanya har blitt hardt rammet av terror etter intifadaen startet, sett i sammenlikning med mange andre byer i Israel. - Det er nesten umulig å bygge en turiststruktur og å markedsføre byen effektivt, når den blir rystet av en bombe hver fjerde måned. Nesten umiddelbart etter angrepet på mandag fikk vi kanselleringer av besøk. Turistene valgte Dødehavet i stedet, sa visepresident for Hotellforeningen, Shen Naor. Det var det tredje selvmordsangrepet utenfor kjøpesenteret på fire år og var nok en påminnelse for innbyggerne, om at byen deres er blitt et av favorittmålene for palestinsk terror, skriver Jerusalem Post. - Nesten 3.000 husholdninger i Netanya lever av turistrelatert inntekt. Engelsktalende turister, som hadde Netanya som hovedreisemål, kommer ikke lenger, og vi er redd at vi vil tape de fransk- og russisktalende gjestene også, fortsetter Naor, som også er direktør på hotellet Seasons i byen. På grunn av den dramatiske situasjonen, har Hotellforeningen bedt finansdepartementet investere i en markedsføringskampanje for å lokke turistene tilbake til Netanya. De ønsker også at noen midler skal bli avsatt til et spesialbudsjett, som kan hjelpe hoteller som sårt trenger renovasjon. I gjennomsnitt har 46 prosent av rommene på hotellene i Netanya, til enhver tid vært okkupert, sammenliknet med 70 prosent i år 2000. 57 prosent er gjennomsnittet på landsbasis i de ni første månedene av 2005.

    Etter det siste terrorangrepet ved kjøpesenteret Hasharon i Netanya, har hotelleierne i byen bedt regjeringen hjelpe dem å gjenoppbygge sin status som en av Israels ledende turistdestinasjoner. Netanya har blitt hardt rammet av terror etter intifadaen startet, sett i sammenlikning med mange andre byer i Israel. – Det er nesten umulig å bygge en turiststruktur og å markedsføre byen effektivt, når den blir rystet av en bombe hver fjerde måned. Nesten umiddelbart etter angrepet på mandag fikk vi kanselleringer av besøk. Turistene valgte Dødehavet i stedet, sa visepresident for Hotellforeningen, Shen Naor. Det var det tredje selvmordsangrepet utenfor kjøpesenteret på fire år og var nok en påminnelse for innbyggerne, om at byen deres er blitt et av favorittmålene for palestinsk terror, skriver Jerusalem Post. – Nesten 3.000 husholdninger i Netanya lever av turistrelatert inntekt. Engelsktalende turister, som hadde Netanya som hovedreisemål, kommer ikke lenger, og vi er redd at vi vil tape de fransk- og russisktalende gjestene også, fortsetter Naor, som også er direktør på hotellet Seasons i byen. På grunn av den dramatiske situasjonen, har Hotellforeningen bedt finansdepartementet investere i en markedsføringskampanje for å lokke turistene tilbake til Netanya. De ønsker også at noen midler skal bli avsatt til et spesialbudsjett, som kan hjelpe hoteller som sårt trenger renovasjon. I gjennomsnitt har 46 prosent av rommene på hotellene i Netanya, til enhver tid vært okkupert, sammenliknet med 70 prosent i år 2000. 57 prosent er gjennomsnittet på landsbasis i de ni første månedene av 2005.

    ---------

    Dersom du savner kommentarfelt for Facebook her under artikkelen, er dette dessverre utenfor MIFFs kontroll. Det kan skyldes din nettleser, innstillinger på din nettleser og/ eller innstillinger i din Facebook-bruker. Kommentarer kan sendes til post@miff.no, eller legges inn på MIFFs Facebook-side.

    Lettlest bok på 144 sider - perfekt gave til tenåringer og unge voksne som trenger å få en god smak av Israel.
    Bestill den nye boken Israelernes overlevelseskraft

    Det er superenkelt å gi en gave til MIFFs arbeid for Israel

    Klikk bildet og gi en gave med din mobiltelefon på noen få sekunder. Belastes din neste mobilfaktura.       


    Du kan også gi en gave med å sende kodeordet GAVE med SMS til 1948. Standard 250 kroner, skriv eventuelt annet beløp etter GAVE i meldingen. 

    Ingen artikler å vise